بخش عملی: نوازندگی ساز سنتور (شامل تکنوازی، گروه نوازی، جواب آواز)؛ بخش نظری: ساخت موسیقی بر اساس شعر معاصر (ساخت قطعاتی بر اساس شعر وصل از احمد شاملو)
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده موسیقی
- نویسنده روزبه مطیعا
- استاد راهنما پشنگ کامکار امیرحسین اسلامی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1387
چکیده
چکیده ندارد.
منابع مشابه
بخش عملی: نوازندگی ساز سنتور (شامل تکنوازی- گروه نوازی – جواب آواز)، بخش نظری: بررسی تطبیقی چهار تکنیک همنام – متفاوت در سازهای تار و سنتور
چکیده ندارد.
15 صفحه اولموضوع عملی: نوازندگی تار،(تک نوازی، گروه نوازی، جواب آواز و ساخت قطعاتی در آواز بیات اصفهان، موضوع نظری: بررسی پیوند غزل معاصر و موسیقی ایرانی د. تصنیف بر اساس غزل معاصر
چکیده ندارد.
15 صفحه اولمقایسه برخی تکنیک های اجرایی کمانچه و تار در جملات موسیقی دستگاهی، بخش عملی: نوازندگی ساز کمانچه در سه بخش تک نوازی، گروه نوازی و جواب آواز
با توجه به اهمیتِ ساز تار، در موسیقی دستگاهی، بخش قابل اعتنایی از ساختار موسیقی دستگاهی- سازی، زیر تأثیر تکنیک های تارنوازی سامان یافته است. امروزه بسیاری از نوازندگانِ سازهایِ ایرانی، به ردیف های نواخته شده با تار مراجعه می کنند. این امر، کم کم موجب فراموشی و یا کمرنگ شدن شیوه های اجراییِ متفاوتِ سازهای مختلف می شود. در این پایان نامه، شیوه ی نوازندگی حسین خان اسماعیل زاده، از بزرگترین کمانچه نوازا...
15 صفحه اولموضوع عملی: تکنوازی تار در آواز بیات ترک، گروه نوازی در دستگاه نوا؛ موضوع نظری: موسیقی سوگ در ایل بختیاری
چکیده ندارد.
15 صفحه اولنقدِ دگرخوانیهای خلّاقانة اساطیر در شعر احمد شاملو بر اساس نظریّۀ بدخوانیِ خلّاقِ هارولد بلوم
"بدخوانی خلّاق"، اصطلاحی در نظریّة ادبی است که هارولد بلوم آن را در موضوع ساز و کارهای تأثیر شاعرانه مطرح میکند. شاعران برای رهایی از دلهرة آزاردهندة تأثیرپذیری از شعر گذشتگان و برای گشودن فضای باز هنرورزیهای شاعرانه خود به تحقیر آگاهانة متقدّمین میپردازند و با بدخوانی خلّاقانه، میکوشند خویشتن را بر شاعران پیشگام خود برتر بدانند. بر اساس نظریّة بدخوانی خلّاق، ساختارشکنیهای شاملو در حیطههای زب...
متن کاملنقد و بررسی شعر شاملو بر اساس آرکیتایپ شب
آرکی تایپ یا کهن الگو به انگارههایی یکسان و مشترک در ذهن و ضمیر ناخودآگاه گفته میشود که در هر عصری به شکل باورهای رایج آن دوره خود را نشان میدهد. هنرمندان نیز برای آفرینش هنری از صور ذهنی و تخیّلاتی بهره میگیرند که ریشه در ناخودآگاه جمعی دارند. این تصاویر ذهنی در روند آفرینش هنری به لایههای خودآگاه ذهن میرسند و اثری هنری خلق میشود. بخش خودآگاه، آرکیتایپ را به شکل نماد و سمبل درک میکند. ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده موسیقی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023